Creëer een impact met conceptontwikkelingen

Als ondernemer zal je voortdurend op zoek zijn naar nieuwe ideeën om je organisatie uit te breiden met extra producten of services. Een idee is echter nog geen concept! Belangrijk is het om vanuit deze ideeën te werken aan serieuze concepten, die je direct in de markt kunt plaatsen. De stap van een idee naar een concept blijkt vaak geen eenvoudige te zijn. Veel mensen vinden het lastig om content aan hun ideeën toe te voegen en potentiële klanten kenbaar te maken wat het idee achter een product is. Gelukkig zijn er verschillende partijen die hulp kunnen bieden bij het opzetten van conceptontwikkelingen.  

Concept en merkidentiteit

Van een idee naar een concept

Zoals reeds beschreven werd worden ideeën bij een conceptontwikkeling omgezet naar een serieus concept. Iets waarmee je richting de markt kunt gaan en kunt werken aan je merkidentiteit. Hoe ga je het product verkopen? Op welke manier kun je het product zo efficiënt mogelijk produceren? Enzovoorts. Op basis van dergelijke informatie kun je aan een volgende fase beginnen. Wanneer je geen duidelijk concept hebt, zal het erg lastig blijken om het product of de dienst aan potentiële kopers te verkopen.